zondag 28 juli 2013

Princess Castle

Dit stofje had ik al van het voorjaar gekocht op het Stoffenspektakel. In eerste instantie om er een shirt voor Stijn van te maken, maar achteraf vond ik het toch iets te meisjesachtig. Toen de laatste Ottobre binnenkwam, wist ik al snel dat ik er de Princess Castle van zou maken.
Aangezien Noor al genoeg voor de zomer heeft liggen, ik het printje wat winters vind en het patroon pas vanaf maat 92 is, maakte ik de jurk met lange mouwen.
Volgens de beschrijving moesten de mouwen afgewerkt worden met Framilon; dat had ik echter niet in huis. Ik heb baby-elastiek gebruikt en volgens mij is het effect wel hetzelfde.




Patroon: Ottobre 2013/4
Stof: Znok Design en de effen tricot en boordstof komen van Joyfits

Het model ligt al lang en breed te slapen, dus modelfoto's houden jullie nog te goed. Ik wil ook eerst nog een bijpassende oranje legging maken, maar ben nog in dubio of ik het patroon uit de laatste Ottobre ga proberen of mij oude vertrouwde leggingpatroon pak.
Wordt vervolgd dus.

8 opmerkingen:

  1. Heel erg gaaf! Ben heel benieuwd hoe hij staat. Vind hem erg leuk, denk dat ik hem ook ga maken. Hoor graag hoe hij valt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begreep dat hij vrij wijd valt en dat lijkt ook wel te kloppen als ik er een ander jurkje maatje 92 op leg. Ik heb dus aan de zijnaden al een halve centimeter ingenomen.

      Verwijderen
    2. Hier valt hij ook redelijk ruim, de volgende wordt ook iets smaller.

      Verwijderen
  2. Oh wat leuk!! is inderdaad meer voor een meisje. Ik vind dat jurkje echt heel erg leuk. misschien ga ik hem wel een keer als cadeau maken of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw deze ook weer heel erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! De zakjes met de streepjes maken het wel helemaal af!
    Deze met de lange mouwen staat ook nog op het to-do-lijstje maar ik moet eerst nog een stofje ervoor zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Hier ligt er ook al stof geknipt, moet hem enkel nog in elkaar zetten. Ben benieuwd naar de maat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij valt vrij ruim. Ik had er al een halve cm aan de zijnaden afgehaald, maar hij is nog steeds vrij ruim.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...